2008-01-29
Fibertex investerer i nye banebrydende løsninger
Fremover får store leverandører til eksempelvis hygiejne-industrien mulighed for at markedsføre produkter med billeder og tryk direkte på nonwovens-materialer.
Med den nye teknologi vil det være muligt at tilføre nonwovens-materialer i eksempelvis bleer og hygiejnebind et nyt "go-smart" udseende, hvilket forventes at blive stærkt efterspurgt i den fremtidige konkurrence om at fange forbrugernes opmærksomhed.
Den nye banebrydende produktionsløsning er etableret som et joint-venture i selskabet, Innowo Print, der ejes af Fibertex sammen med de to forretningsfolk Lars Christiansen og Carsten Pedersen. Selskabet er placeret i Harzen i Tyskland.
"Det er utrolig vigtigt for Fibertex at kunne demonstrere, at vi på både produktudvikling og teknologi hele tiden er i stand til at tilføre vore kunder nye løsninger. Direkte tryk på nonwovens er i første omgang et niche-område, men det er med til at differentiere Fibertex på markedet, og det betyder naturligvis noget i vores markedsføring," siger Mikael Staal Axelsen, der er General Manager for Fibertex' Personal Care Division.
Både Lars Christiansen og Carsten Pedersen har mange års erfaring inden for trykkeriverdenen, og det er kombinationen af deres trykke-viden og Fibertex's know how om nonwovens-produkter der har banet vejen for etableringen af Innowo, hvor Carsten Pedersen bliver direktør.
Selskabet får til huse i nye bygninger og vil fra starten råde over en "state-of-the-art" printmaskine som er klar til produktion til i juni 2008.
Oplysninger om virksomheden: Fibertex Nonwovens A/S