2009-08-14
Nordicnet.dk krydrer søgeoplevelsen med ny teknologi
I dag lanceres en ny version af informationstjenesten Nordicnet.dk, der drives af Nordic Netproducts. Den er udviklet i tæt dialog med nordiske beslutningstagere, der stiller stadigt større krav, når de indhenter oplysninger.
Nordic Netproducts har leveret nordisk forretningsinformation siden 1968 og henvender sig til det nordiske erhvervsliv. Virksomheden har fordoblet antallet af nye kunder sammenlignet med samme periode sidste år og oplever en fortsat kraftig efterspørgsel efter specialiserede søgetjenester.
I begyndelsen samlede virksomheden information i katalogform, men informationen er efterhånden blevet digitaliseret. Hvad angår digital information er de store søgemotorer stadig de førende, men sideløbende udkæmpes en kamp om professionelle brugere og beslutningstagere, der har behov for mere samlet information. Nordic Netproducts’ egne undersøgelser viser, at brugerne ønsker at få relevant, grupperet og kategoriseret information frem på skærmen inden for en brøkdel af et sekund.
– Vi har udviklet en ny, specialiseret søgetjeneste, der giver brugerne en helt ny søgeoplevelse. Både relevansen og filtreringsmulighederne af søgeresultatet er forbedret. Man kan nemt klikke sig videre til nærliggende produkter og tjenester fra det, man har søgt efter. Derudover har vi brugt store ressourcer på at forædle og kvalitetssikre al information i vores databaser, siger Krister Wellros, vicedirektør for Nordic Netproducts.
Nordicnet henvender sig til virksomheder, der hurtigt vil have relevant information som grundlag for forretningsbeslutninger, fx information om produkter, tjenester og varemærker, kontaktinformation til nøglepersoner samt finansielle oplysninger. Alt er samlet på ét sted, hvilket gør det nemt at sammenligne. En anden målgruppe er annoncører, der vil nå ud til beslutningstagere inden for den nordiske industri, der er tæt på at træffe en købsbeslutning. Søgeresultaterne kan anvendes ved evaluering af prospekter. En vis del af informationen er gratis, men for at få et komplet billede skal brugere registrere sig som Access-kunder.
På trods af hårde tider inden for den nordiske industri har Nordic Netproducts det seneste år fordoblet antallet af nye kunder på Nordicnet. Det samme gælder trafikken på hjemmesiden i både 2007 og 2008. Omsætningen på det danske marked er steget med 10 procent.
Nordic Netproducts har afsat store resurser til indhentning af data samt validering og kvalitetskontrol ved hjælp af ny teknik. Brugeren kan foretage kombinerede søgninger inden for forskellige kategorier som fx produkter, tjenester, geografi, omsætning og antal medarbejdere samt virksomhedstype. Det er ligeledes nemt at skifte mellem de forskellige nordiske lande.
I 2008 nåede B2B-tjenesten ud til 1,9 millioner unikke besøgende. Statistikmålingen foretages i samarbejde med SIFO Research International.
Prøv den nye søgetjeneste på www.nordicnet.dk.
For yderligere information, kontakt venligst:
Krister Wellros, vicedirektør, Nordic Netproducts, krister.wellros@nordicnetproducts.se, +46 707 644 544
Jasmine Norman, kommunikatør, Nordic Netproducts, jasmine.norman@nordicnetproducts.se, +46 733 303 304
Om Nordic Netproducts
Nordic Netproducts AB (tidligere Ekonomisk Litteratur AB) er Nordens førende virksomhed inden for forretningsinformation. Virksomheden blev grundlagt i 1967. Hovedejeren er Service Invest A/S i Norge. Nordic Netproducts’ forretningsidé er at tilbyde virksomheder kvalitativ forretningsinformation om nordiske virksomheder samt sammenføre virksomhedernes nøglepersoner ved hjælp af internetbaserede tjenester. Virksomheden driver bl.a. den integrerede søge- og nyhedstjeneste Nordicnet.dk, der blev lanceret i 1998. Nordic Netproducts AB’s hovedkontor ligger i Bromma i Stockholm. Virksomheden har salgskontor i Gävle. Den årlige omsætning ligger på 50 millioner svenske kroner, og virksomheden har ca. 60 ansatte.
Oplysninger om virksomheden: CMPartner AB