2016-04-11
Ambassadørordning omvender danskere til et liv med elbil
Fra maj, og seks måneder frem, skal 50 danskere prøve kræfter med livet som elbilist. De skal være elbil-ambassadører og dele deres erfaringer som grønne bilister. Bag initiativet står E.ON Danmark og AVIS, der sammen vil gøre det normalt at køre elbil. De søger netop nu nye ambassadører, og håber at gentage sidste års succes, hvor mere end halvdelen af ambassadørerne valgte at fortsætte med elbil.
Den lidt utraditionelle ambassadørkampagne, som blev lanceret første gang i foråret 2015, har vist sig at være så populær, at energiselskabet E.ON Danmark nu skyder en tredje kampagne i gang. Knap 100 elbilister vil med den nye kampagne have prøvet livet som elbil-ambassadører og de foreløbige erfaringer viser, at seks ud af ti vælger at fortsætte med at køre elbil.
“Vi vil gøre det nemmere, billigere og mere tilgængeligt at vælge elbilen. Elbilen er den rigtige løsning for fremtidens samfund, idet den løser vores udfordringer med CO2-, partikel- og støjforurening. Og fremtidens teknologi er allerede til stede i dag. Samtidig har vi et af verdens mest veludbyggede ladenetværk til elbiler, så elbilen dækker også de flestes danskeres kørselsbehov. Det er det, vi gerne vil vise danskerne med kampagnen," siger Tore Harritshøj, adm. direktør i E.ON Danmark og pointerer, at erfaringerne viser, at når man først har prøvet livet som elbilist, ønsker man ikke at gå tilbage.
Som elbil-ambassadør man får et tilskud fra E.ON Danmark til leje af en Nissan LEAF eller Evalia hos AVIS i seks måneder. Mod en normal lejepris på 3.495 kroner – betaler ambassadørerne i stedet 2.500 kroner om måneden og sparer altså 1.000 kroner om måneden, mens de også får en række andre fordele med i tilbuddet.
Tore Harritshøj understreger desuden, at strømmen i E.ONs offentlige ladenetværk, der forsyner elbilerne, er certificeret strøm fra vind- og vandkraft. På den måde bidrager elbilisterne til den grønne omstilling og en mere CO2-neutral energiforsyning, når de oplader ved E.ONs ladestandere.
”Vi oplever stor interesse for vores ambassadørkampagner – rigtig mange vil gerne prøve at køre elbil, og det får de nu chancen for, til en mere overkommelig pris. Vi får til gengæld skabt synlighed omkring elbilisme i byer og på landet, og lærer samtidig rigtig meget af ambassadørernes erfaringer og oplevelser med elbilen," tilføjer Susanne Tolstrup, kommunikationschef i E.ON Danmark.
Kampagnen er netop skudt i gang og tilmeldingerne begyndt at tikke ind, men det er stadig muligt at være med. Tilmeldinger sker via hjemmesiden www.eon.dk/ambassadørkampagne, hvor der er mere information om tilbuddet.
Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk
Oplysninger om virksomheden: E.ON Sverige AB
Nyheden præsenteres i samarbejde med MyNewsdesk