2013-06-10
EET Group ekspanderer i Baltikum og Central- og Østeuropa
Som led i koncernens offensive ekspansionsstrategi udvider EET Group sine distributionsaktiviteter på en række nye markeder. Udvidelsen i Baltikum er på plads og endnu et par central- og østeuropæiske markeder er i pipeline.
EET Group har ambitiøse
planer for sin ekspansion på nye markeder. Virksomheden er Europas førende distributør inden for IT,
Overvågning & Sikkerhedsløsninger samt Home Entertainment og Lifestyle
Electronics. Via salgsselskaber, under det kommercielle navn EET Europarts, forhandler
EET Group sine produkter på 21 markeder i Europa og Afrika. I løbet af sommeren
udvides aktiviteterne med yderligere 3 baltiske og 2 central- og østeuropæiske markeder.
”Vi har, som led i vores planlagte
ekspansionsstrategi, etableret salgsselskabet EET Europarts International” siger Group CEO John Thomas fra koncernens
hovedkontor i Birkerød. ”Første skridt på
vejen for det internationale salgsselsskab er den netop søsatte udvidelse med Estland,
Letland og Litauen. Og derudover kommer endnu en udvidelse med et par central-
og østeuropæiske markeder, der følger trop hen over sommeren.”
EET Europarts
tilbyder et produktsortiment bestående af mere end 400.000 varenumre fordelt på
mere end 300 forskellige varemærker. Det gør virksomheden til de europæiske forhandleres
største "One Stop Shop".
”Vi har et enestående distributionskoncept med et stort
antal varenumre, stor varetilgængelighed, høj kvalitet i sortiment og levering
– og ikke mindst enkelthed i bestillingsprocedurerne. Og så lægger vi vægt på
værdien af lokal forankring på de markeder, hvor vi etablerer os. Det er
vigtigt, at vi kan agere lokalt og supportere kunderne på de lokale sprog.”
EET Group aflagde
i april måned regnskab for 2012 – det bedste regnskab i virksomhedens 26-årige
historie. En stærk, fokuseret og veleksekveret vækststrategi har bragt firmaet i førertrøjen i et hårdt
presset marked, og ambitionerne for resten af 2013 er fortsat ekspansion.
”Vores
internationale organisation og systematiske måde at drive forretning på, gør os
i stand til, relativt hurtigt og enkelt, at skalere og udrulle vores distributionskoncept
til nye markeder. Og vi forventer da også, at markedsekspansionen vil fortsætte
hen over året” lyder
vurderingen fra John Thomas.
Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk
Oplysninger om virksomheden: EET Sverige AB
Nyheden præsenteres i samarbejde med MyNewsdesk